Remarketing: Błędy, których powinieneś unikać jak ognia
2 min readW sieci internetowej można dostrzec niewłaściwie realizowane i wdrażane strategie remarketingowe. Skutki takich dzialań wpływają na pozycję marki wśród konkurencji oraz jej percepcję przez samych klientów.
W przygotowanym wpisie objaśniamy, czym czym jest remarketing oraz jakich działań należy unikać, by nie ponieść biznesowej porażki. Sprawdź, dlaczego warto pamiętać o stałych klientach i skoncentrować wysiłki na tworzeniu pozytywnego wizerunku firmy.
Spis treści
Wszystko to, co powinieneś wiedzieć o remarketingu
Remarketing to proces umieszczania reklam online na stronach internetowych w oparciu o zebrane przez firmę parametry marketingowe. Umożliwia dotarcie do tych samych odbiorców, do których przedsiębiorcy dotarli już dzięki kampaniom bezpośrednim. Przedstawmy to na przykładzie. Wyobraź sobie sytuację, w której klient odwiedza Twoją witrynę i szuka określonego produktu. Właśnie, dzięki potencjałowi, który drzemie w pojęciu definiowanym jako remarketing możesz zaprezentować im zbliżoną ofertę, do tej, na której im zależy.
Strzeż się jak możesz: Błędy w remarketingu
Brak odpowiedniej konfiguracji filtrów bądź nieodpowiednia ilość eksponowanych przekazów reklamowych mogą skutecznie odstraszać potencjalnego klienta, a przecież każdemu przedsiębiorcy zależy na budowaniu bazy stałych, lojalnych konsumentów. Wymieniliśmy top 5 błędów, o których nie możesz zapominać:
- Numer 1: Nieznajomość swoich odbiorców.
- Numer 2: Brak sprecyzowanego budżetu.
- Numer 3: Niewłaściwie używane narzędzia.
- Numer 4: Nieuwzględnienie pomiarów.
Warto wspomnieć również o tym, że remarketing jest strategią kumulatywną, dlatego jeśli zamierzasz z niej korzystać, zacznij od małego budżetu i przetestuj go z mniejszym procentem całkowitego budżetu marketingowego, zanim zaczniesz skalować to się.
Rada: Jak stworzyć udaną kampanię remarketingową
Głowa do góry! Przychodzimy do Ciebie ze zbiorem cennych wskazówek, które uratują każdą kampanię remarketingową.
Konsekwentnie trzymaj się liczb
Remarketing powinien skupiać się na zapewnieniu rozsądnego zwrotu z inwestycji (ROI). Co więcej prowadzone kampanie nie mogą być realizowane w celu wzrostu sprzedaży za pośrednictwem dowolnych środków.
Nie pomijaj wskaźnika rezygnacji klientów
Kampanie remarketingowe powinny opierać się na zapewnianiu długoterminowego zwrotu z inwestycji poprzez maksymalizację wartości klientów w ciągu całego życia, zamiast skupiać się wyłącznie na przychodach krótkoterminowych.
Akcja – integracja
Pamiętaj o tym, żeby zintegrować swoją strategię ze strategią e-mail marketingu. Co to oznacza? Jeżeli zdecydujesz się na wysyłanie e-maili do konsumentów, zwiększysz ich zaangażowanie.
Najważniejsze na koniec. Kluczem do sukcesu Twoich kampanii remarketingowych jest…regularny monitoring oraz optymalizacja. Jesteś wytrwały i masz duże pokłady cierpliwości? To twój czas na remarketing w biznesie!