22 października, 2024

Jak długo trwa pozycjonowanie sklepu WordPress w Google? 

3 min read

Chociaż wtyczka WooCommerce cieszy się niesłabnącą popularnością wśród rankingów e-commerce, to praca ze sklepem internetowym nie jest łatwym zadaniem. Budowanie świadomości marki to podstawa, która zajmuje bardzo dużo czasu niezależnie od branży. Warto jednak wesprzeć ten proces z SEO. Jak długo wtedy zajmuje  pozycjonowanie sklepu wordpress i czy warto czekać na jego efekty?

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

Celem pozycjonowania jest budowanie widoczności witryny w wyszukiwarce, co ma bezpośredni wpływ na osiągane wyniki sprzedażowe. W skład tej strategii wchodzi wiele zaawansowanych technik optymalizacyjnych, których umiejętne wykorzystanie może zagwarantować napływ nowych klientów i wyższy współczynnik konwersji. Aby jednak pozycjonowanie było rzeczywiście skuteczne, konieczne jest opracowanie efektywnego planu działania. Oto kilka technik, które warto w nim uwzględnić:

  • optymalizacja treści,
  • wykorzystanie odpowiednich słów kluczowych,
  • linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne,
  • optymalizacja metadanych,
  • poprawa szybkości ładowania,
  • dostosowanie zawartości do urządzeń mobilnych,
  • przyjazność adresów URL,
  • kampanie marketingowe w mediach społecznościowych,
  • dbałość o techniczne aspekty witryny.

Największą zaletą WooCommerce jest mnogość wtyczek wspomagających funkcjonalność sklepu. Całość jest łatwa w obsłudze z uwagi na open source, co umożliwia dowolne modyfikacje w kodzie źródłowym. Niestety nie jest ona wolna od wad – należy pamiętać, że jako wtyczka nie posiada takich możliwości jak platformy abonamentowe i liczyć się z jej ograniczeniami. 

Jak długo trwa pozycjonowanie WooCommerce?

Pozycjonowanie sklepu WordPress to strategia, na której efekty trzeba trochę poczekać. W zależności od stażu witryny, jej aktualnej pozycji w Google i innych czynników rankingowych, czas ten obejmować może od trzech do nawet kilkunastu miesięcy. Budowanie widoczności w wyszukiwarce to długoterminowa inwestycja, która wymaga dużych nakładów cierpliwości i niemałego zaangażowania, lecz nawet najmniejszy uzyskany dzięki niej efekt, może znacznie zwiększyć autorytet witryny i zapewnić jej lepsze wyniki.

Czy warto czekać aż tyle?

Uświadamiając sobie czas, którego wymaga pozycjonowanie sklepu WordPress, wielu twórców stron internetowych postanawia zrezygnować z tej strategii. Jest to poważny błąd, który nie tylko blokuje rozwój biznesu, ale też naraża go na poważne spadki wyników sprzedażowych. 

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, mimo iż wymaga sporego zaangażowania, okazać się może kluczem do sukcesu każdej współczesnej marki. Wzrost współczynnika konwersji, większa popularność marki, napływ nowych klientów i lepsza wydajność witryny to tylko kilka korzyści, jakie niesie za sobą wykorzystanie tej strategii. Warto więc jak najszybciej wdrożyć ją do swojego planu marketingowego.

Wnioski

Możesz skrócić swój czas wybierając współpracę z wyspecjalizowaną agencją SEO. Unikniesz dzięki temu wielu potencjalnych błędów, których naprawa może zająć wiele czasu (a niekiedy okazać się w ogóle niemożliwa). Oczywiście jest to pewnego rodzaju koszt, jednak w długoterminowej perspektywie masz w zasięgu lepsze zyski, a to jest do nich najkrótsza droga!